• مجمع عمومی شرکت مرکزی کارگزاران تهران نوبت دوم
    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    آگهی نوبت دوم دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت مرکزی کارگزارارن امور زیارتی استان تهران ) سهامی خاص( شناسه ملی 10102567775 با عنایت به حد نصاب نرسیدن تعداد سهامداران در جلسه نوبت اول مورخ 01/08/1401 بدینوسیله از کلیه سهامداران محترم دعوت می شود تا در جلسه نوبت دوم در …

  • ثبت نام کاروان های شرکت مرکزی کارگزاران
    ۲ آبان ۱۴۰۱
    جهت ثبت نام در کاروان های عتبات این شرکت میتوانید با شماره تماس 66438077 و 66438078 تماس برقرار نمایید.

  • آغاز مجدد ثبت نام کاروان های عتبات
    ۲ آبان ۱۴۰۱
      با عرض سلام و احترام خدمت مشتاق زیارت عتبات عالیات  بدینوسیله باطلاع می رساند ثبت نام کاروان هایشرکت مرکزی کارگزاران استان تهران از 1401/08/03 مجددا از سر گرفته خواهد شد. جهت ثبت نام در کاروان های مذکور به سایت atabatorg.haj.ir مراجعه و در منوی ثبت نام مقدماتی کد کارگزاری …

  • آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق تاریخ 1 الی 15 بهمن
    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق تاریخ 1 الی 15 بهمن از امروز ساعت 12 در سایت https://atabatorg.haj.ir/Login.aspx

  • آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق
    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    به اطلاع کارگزاران و مردم شریف ایران می رساند ثبت نام کاروان های عتبات عالیات عراق آغاز شده و هم اکنون همه عزیزان می توانند با مراجعه با سامانه ثبت نام عتبات جهت این امر مراجعه فرمایند.

  • واحد نقل و انتقال فیش حج تمتع و عمره شرکت مرکزی کارگزاران
    ۹ آبان ۱۴۰۰
    جهت انجام امور مربوط به انتقال فیش حج تمتع و عمره روزهای شنبه تا 4 شنبه از ساعت 9 الی 14 می توانید به شرکت مرکزی کارگزاران مراجعه نمایید. آدرس:                تهران، میدان توحید، خیابان نصرت غربی، بعد از کوچه کاظم بیگی پلاک 88 تلفن:               …

اخبار

تعهدات بیمه ایران در قبال زائرین عتبات عالیات

گروه خبر: اخبار عمومی ۶ فروردین ۱۳۹۷

سلام علیکم

احتراماً با توجه به انعقاد قرارداد بیمه زائرین عتبات عالیات با شرکت بیمه ایران بدینوسیله تعهدات بیمه گر در قبال زائرین معزز جهت استحضار و بهره برداری به شرح ذیل به استحضار می رسد.

 

  1. پرداخت غرامت فوت به هرعلت (عمر زمانی) هر یک از بیمه شدگان به مبلغ 000‏/000‏/200 ریال.
  2. پرداخت غرامت فوت ناشی از حادثه هر یک از بیمه شدگان به مبلغ 000‏/000‏/800‏/1 ریال.
  3. تبصره1: در صورت فوت بر اثر حادثه هریک از بیمه شدگان، میزان غرامت فوت مجموع بندهای 1 و 2 می‌باشد.
  4. پرداخت غرامت نقص عضو یا از کارافتادگی دائم کلی یا جزیی در اثر حادثه هر یک از بیمه شدگان تا سقف مبلغ 000‏/000‏/850‏/1 ریال براساس جدول نقص عضو مندرج در شرایط عمومی بیمه حوادث و با نظر پزشک معتمد بیمه گر. تبصره3: حداکثر سقف تعهدات بیمه گر در حوادث منجر به نقص عضو که از حدوث یک خطر در یک زمان به وقوع پیوسته باشد برای هر نفر برابر مبلغ 000‏/000‏/850‏/1 ریال می‌باشد.
  5. تبصره2: در صورت بروز اختلاف در مورد میزان بروز نقص عضو، پرونده به کمیسیونی که متشکل از پزشک معتمد بیمه گر و بیمه گذار و پزشک سومی که منتخب طرفین می‌باشد ارجاع و رای کمیسیون مذکور برای طرفین قطعی و لازم الاجراء می‌باشد.
  6. پرداخت هزینه های درمان بستری بیمارستانی و اعمال جراحی به علت بیماری یا حادثه تا سقف مبلغ 000‏/000‏/200 ریال.
  7. پرداخت هزینه های درمان سرپایی و پاراکلینیکی به علت بیماری یا حادثه تا سقف مبلغ 000‏/000‏/10 ریال.
  8. تبصره4: مجموع تعهدات بیمه گر در پرداخت غرامت خسارت های وارده در بندهای 4 و 5 حداکثر 000‏/000‏/210 ریال می‌باشد.
  9. پرداخت هزینه های مربوط به نقل و انتفال جنازه هر یک از بیمه شدگان از عراق یا شهرهای ایران به شهر محل اعزام متوفی از محل بند 1 و تا سقف تعهدات آن.
  10. تبصره5: کلیه هزینه های مربوط به آماده سازی و نقل وانتقال اجساد بیمه شدگان فوت شده در عراق یا ایران برعهده ذینفعان وی می‌باشد که این هزینه ها توسط بیمه گر پرداخت و از سرمایه بیمه فوت به هر علت بیمه شده مندرج در بند 1 کسر می‌گردد.
  11. پرداخت کلیه هزینه های مربوط به نقل و انتقال بیمار یا مصدوم از عراق یا شهرهای ایران به شهر محل اعزام بیمه شده از محل تعهدات بند 4 و تا سقف تعهدات آن.
  12. تبصره6: پرداخت هزینه های درمانی و بیمارستانی ناشی از بیماری یا حوادث در خاک عراق یا در کشورهای مسیر مانند ترکیه یا سوریه تا سقف تعهدات بند 4 این بیمه نامه. بدیهی است هزینه های غیر مرتبط با درمان بیماری یا حادثه بیمه شده و همراهان وی همچون هزینه های اقامت و سفر در تعهد بیمه گر نمی باشد.
  13. پرداخت هزینه های درمان بیمار یا مصدومی که به دلیل بیماری یا حادثه در بیمارستان بستری و تحت درمان قرار گرفته و با نظر پزشک معالج خویش ترخیص گردیده است لیکن به منظور ادامه درمان لازم است مجدداً تحت عمل جراحی قرار گرفته یا هزینه های درمانی کلینیکی و پاراکلینیکی سرپایی مانند رادیولوژی، فیزیوتراپی، سی تی اسکن، ام آر آی، گچ گیری و نظایر آن را بپردازند حداکثر تا مدت 90 روز پس از زمان وقوع بیماری یا حادثه مشروط بر اینکه مجموعه هزینه ها در مراحل مختلف از سقف تعهدات مندرج در بند 4 بیشتر نگردد.
  14. پرداخت هزینه های مربوط به درمان و غرامت فوت بیمه شده ای که به دلیل بیماری یا حادثه در بیمارستان بستری و قبل از ترخیص، در همان مرکز فوت نماید بدون در نظر گرفتن مدت پوشش بیمه‌ای از محل سقف تعهدات بندهای 1 و 2 و 4 .
  15. استقرار نماینده یا نمایندگان شرکت بیمه به همراه یک دستگاه آمبولانس مجهز دارای استانداردهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راننده و تکنیسین دارای صلاحیت های حرفه ای در مبادی خروجی و ورودی مرزهای زمینی مهران، شلمچه، چذابه، خسروی یا هر مرز قانونی دیگری که بیمه گذار اعلام نماید به منظور انجام هماهنگی های لازم جهت انتقال بیماران، مصدومین و فوت شدگان از پایانه های مرزی به بیمارستان ها یا استان های مربوطه و همچنین پرداخت هزینه های آن با اطلاع و هماهنگی نماینده بیمه گذار.
  16. استقرار نماینده یا نمایندگان خود به همراه یک دستگاه آمبولانس مجهز دارای استانداردهای اعلامی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با راننده و تکنیسین دارای صلاحیت های حرفه ای از چهار ساعت قبل از زمان پرواز تا پس از انجام پرواز در زمان رفت و از قبل از به زمین نشستن هواپیما تا پس از خروج کلیه بیمه شدگان در زمان برگشت در ایستگاه های پروازی استان های پرتردد مانند تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و مازندران. در سایر استان های دارای ایستگاه پروازی فقط نماینده خود را در فرودگاه مستقر نموده و خدمات آمبولانسی را بصورت آنکال و در صورت نیاز با هماهنگی نماینده بیمه گذار ارائه نماید.
  17. استقرار نماینده یا نمایندگان خود در شهر های نجف، کربلا و کاظمین به منظور انجام هماهنگی های لازم جهت نقل و انتقال بیماران، مصدومین و فوت شدگان و همچنین پرداخت هزینه های آنان به ویژه در مواردی که ارائه این خدمات در بیمارستان های عراق مستلزم پرداخت هزینه می‌باشد با هماهنگی بیمه گذار.
  18. ارایه اطلاعات مربوط به مراکز درمانی طرف قرارداد خود نظیر پزشکان عمومی و متخصص، پیراپزشکان، بیمارستان ها و درمانگاه ها، داروخانه ها و مراکز آمبولانس به بیمه گذار. 
  19. مسئولیت بار:
  20.  
  21. جبران خسارت های وارده به بار همراه هر یک از بیمه شدگان در مسیر رفت تا سقف مبلغ 000‏/000‏/4 ریال.
  22. جبران خسارت های وارده به بار همراه هر یک از بیمه شدگان در طول مدت اقامت و در مسیر بازگشت تا سقف مبلغ 000‏/000‏/10 ريال.
  23. تبصره1: محدوده زمانی و مکانی مشمول تعهدات بیمه گر در این پوشش از زمان تحویل بار به کاروان( هوائی، زمینی، دریایی، ریلی) یا شرکت هواپیمایی در فرودگاه تا هنگام ورود به کشور عراق بعنوان مسیر رفت و از زمان خروج از کشور و ورود به خاک عراق تا زمان ورود به شهر محل اعزام و تحویل بار به بیمه شده در فرودگاه یا پایانه های حمل و نقل در مبدا سفر بعنوان طول اقامت و مسیر برگشت تلقی می‌شود.
  24. بار همراه بیمه شده شامل ساک، چمدان و سایر متعلقات تحت مالکیت وی می‌باشد که عرفاً به عنوان بار محسوب می‌شود.
  25. محاسبه خسارت بار براساس قیمت روز اجناس در بازار ایران و پس از کسر 25% فرانشیز و تا سقف تعهدات بند 1 یا 2 می‌باشد.
  26. تبصره2: خطرات تحت پوشش بیمه مسئولیت بار شامل آتش سوزی، پرت شدن بار از روی وسیله نقلیه حامل کالا، عدم تحویل، جاماندن و مفقود شدن بار، آب گرفتگی، سقوط هواپیما، مورد دستبرد قرار گرفتن و شکستن و آسیب دیدگی کالا در حین حمل یا هرگونه خطری است که منجر به آسیب تمام یا بخشی از بار بیمه شدگان گردد.
  27. حداکثر تهعد بیمه گر در خصوص پرداخت غرامت بار در طول مدت اعتبار این بیمه نامه مبلغ 000‏/000‏/000‏/8 ريال معادل هشتصد میلیون تومان می‌باشد.
  28. پرداخت خسارت بار بیمه شدگان توسط بیمه گر در داخل کشور و به ریال ایران خواهد بود.مـدت پوشـش بیمـه ای
  29.  
  30. مدت پوشش بیمه ای هر یک از بیمه شدگان از 48 ساعت قبل از خروج از کشور (همزمان با شروع مراحل سفر) آغاز و تا 72 ساعت پس از ورود به کشور (تا زمان رسیدن به شهر محل اعزام بیمه شده و خاتمه یافتن سفر) خاتمه می‌یابد. بدیهی است معیار محاسبه مدت پوشش بیمه ای مهر ورود و خروج اداره گذرنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مبادی ورودی و خروجی کشور می‌باشد.  در صورت ایجاد هرگونه هزینه یا بروز هرگونه خسارت برای هر یک از بیمه شدگان براساس تعهدات این بیمه نامه، بیمه شده یا بیمه گذار می‌بایست مراتب را حداکثر ظرف مدت 90 روز از تاریخ وقوع بیماری یا حادثه یا بروز خسارت به بیمه گر اعلام و متعاقب آن مدارک و مستندات زیر را ارسال نماید. بیمه گذار یا بیمه شده موظف است حسب مورد هرگونه مدارک لازم دیگری که برای تایید و پرداخت غرامت نیاز باشد حسب درخواست کتبی بیمه گر، به وی ارائه نماید.اصل یا تصویر برابر اصل مدارک زیر:
  31. الف) در صورت فوت:
  32. مـدارک پـرداخت خسـارت
  33. تبصره: مدت پوشش بیمه ای آن دسته از بیمه شدگانی که منشا بیماری یا مصدومیت ناشی از حادثه آنها در کشور عراق بوده و به ایران اعزام می‌گردند ولی بدلیل مشکلات تعیین نوبت پزشک یا بیمارستان مورد نظر، امکان بستری شدن بلافاصله را پیدا نمی کنند تا زمان دریافت پذیرش ادامه خواهد یافت.
  34. گواهی فوت یا شهادت نامه وفات عربی در صورت فوت در کشور عراق.
  35. گواهی پزشک قانونی یا آخرین پزشک معالج مبنی بر تعیین علت فوت در صورت فوت در ایران.
  36. گواهی انحصار وراثت متوفی در صورت عدم تکمیل فرم ذینفع.
  37. صفحه اول، ویزا و صفحه ورود و خروج گذرنامه متوفی.
  38. شناسنامه و کارت ملی بیمه شده متوفی و کلیه وراث قانونی وی.
  39. گزارش مشروح حادثه در موارد فوت بر اثر حادثه که توسط مقامات ذیصلاح تهیه شده باشد.
  40. اسناد مربوط به آماده سازی، دفن یا انتقال جسد متوفی.
  41. مانیفست (لیست اسامی و مشخصات) کاروانی که بیمه شده به همراه آن اعزام شده است.  
  42. ب) در صورت نقص عضو و از کار افتادگی دایم کلی یا جزیی:
  43.  
  44. گزارش مشروح حادثه که توسط مقامات ذیصلاح تهیه شده باشد.
  45. گواهی پزشک معالج مبنی بر پایان معالجات و غیرقابل علاج بودن نقص عضو یا ازکارافتادگی ناشی از حادثه.
  46. مانیفست (لیست اسامی و مشخصات) کاروانی که بیمه شده به همراه آن اعزام شده است.
  47. تصویر صفحات اول، ویزا و ورود وخروج گذرنامه بیمه شده.
  48. شناسنامه و کارت ملی بیمه شده.
  49. اصل کلیه مدارک و مستندات پزشکی بیمارستانی و پاراکلینیکی بیمه شده.
  50. تایید کتبی بیمه گذار در موارد وجود کسری مدارک در پرونده های مصدومین مانند گواهی پزشک یا تاییدیه های پزشکی مربوط به کشور عراق.
  51. ج) در صورت بروز خسارت بار:
  52. تکمیل فرم خسارت بار توسط بیمه شده که به تایید مدیر راهنما یا روحانی کاروان رسیده باشد.
  53. مانیفست (لیست اسامی و مشخصات) کاروانی که بیمه شده به همراه آن اعزام شده است.
  54. تصویر صفحات اول، ویزا و ورود وخروج گذرنامه بیمه شده.
  55. شناسنامه و کارت ملی بیمه شده.
  56. فاکتور خرید ممهور به مهر فروشنده یا جعبه محتوی وسیله در صورت موجود بودن.
منبع: روابط عمومی شرکت مرکزی
چاپ خبر



تصاویر: