• مجمع عمومی شرکت مرکزی کارگزاران تهران نوبت دوم
    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    آگهی نوبت دوم دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت مرکزی کارگزارارن امور زیارتی استان تهران ) سهامی خاص( شناسه ملی 10102567775 با عنایت به حد نصاب نرسیدن تعداد سهامداران در جلسه نوبت اول مورخ 01/08/1401 بدینوسیله از کلیه سهامداران محترم دعوت می شود تا در جلسه نوبت دوم در …

  • ثبت نام کاروان های شرکت مرکزی کارگزاران
    ۲ آبان ۱۴۰۱
    جهت ثبت نام در کاروان های عتبات این شرکت میتوانید با شماره تماس 66438077 و 66438078 تماس برقرار نمایید.

  • آغاز مجدد ثبت نام کاروان های عتبات
    ۲ آبان ۱۴۰۱
      با عرض سلام و احترام خدمت مشتاق زیارت عتبات عالیات  بدینوسیله باطلاع می رساند ثبت نام کاروان هایشرکت مرکزی کارگزاران استان تهران از 1401/08/03 مجددا از سر گرفته خواهد شد. جهت ثبت نام در کاروان های مذکور به سایت atabatorg.haj.ir مراجعه و در منوی ثبت نام مقدماتی کد کارگزاری …

  • آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق تاریخ 1 الی 15 بهمن
    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق تاریخ 1 الی 15 بهمن از امروز ساعت 12 در سایت https://atabatorg.haj.ir/Login.aspx

  • آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق
    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    به اطلاع کارگزاران و مردم شریف ایران می رساند ثبت نام کاروان های عتبات عالیات عراق آغاز شده و هم اکنون همه عزیزان می توانند با مراجعه با سامانه ثبت نام عتبات جهت این امر مراجعه فرمایند.

  • واحد نقل و انتقال فیش حج تمتع و عمره شرکت مرکزی کارگزاران
    ۹ آبان ۱۴۰۰
    جهت انجام امور مربوط به انتقال فیش حج تمتع و عمره روزهای شنبه تا 4 شنبه از ساعت 9 الی 14 می توانید به شرکت مرکزی کارگزاران مراجعه نمایید. آدرس:                تهران، میدان توحید، خیابان نصرت غربی، بعد از کوچه کاظم بیگی پلاک 88 تلفن:               …

اخبار

دیدار امیرمنطقه مدینه با مهندس اوحدی و سرپرست حجاج ایرانی

گروه خبر: اخبار عمومی ۲۴ شهریور ۱۳۹۳

دیدار امیرمنطقه مدینه با مهندس اوحدی و سرپرست حجاج ایرانی

ارسال توسط در تاریخ 24 شهریور 1393 05:20Article Rating
( گروه: اخبار عمومی )
دیدار امیرمنطقه مدینه با مهندس اوحدی و سرپرست حجاج ایرانی

رئیس سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ساعت 11 روز یکشنبه 23/06/93 با امیرفیصل بن سلمان امیر منطقه مدینه منوره دیدار و گفتگو کردند .

در این دیدار که با دعوت قبلی امیر مدینه برای لزوم هماهنگی بیشتر در جهت رفع مشکلات زائرین در محل امارت مدینه منوره برگزار شد ، فیصل بن سلمان ضمن ابراز خرسندی از حضور مقامات مسئول حج و زیارت ایران ، از جانب دولت سعودی و خدمتگزاران عرصه حج و زیارت به هیأت ایرانی خوشامد گفت و عرضه داشت : تلاشهای شما قابل تقدیر است و از خداوند متعال برای شما آرزوی سلامتی و موفقیت دارم

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ضمن تبریک انتصاب فیصل بن سلمان به امیری منطقه مدینه از خدمات دولت عربستان تشکر کرد و گفت : هرساله شاهد خدمات بهتری در عربستان برای حجاج و معتمرین هستیم .در حوزه حج و عمره تعامل دو کشور بسیار خوب و مثبت است .

  وی افزود : بنده در این چند سال همواره خواهان بهبود روابط دو کشور بوده ام .ایران و عربستان دو کشور بسیار مهم و تأثیر گذار جهان اسلام هستند و فواید روابط این دو کشور اسلامی نصیب سایر کشورهای اسلامی نیز می شود .

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گفتگو و تقریب بین مذاهب گفت :  در مسائل عقیدتی خواهان مذاکره بین علمای دو کشور هستیم. بسیاری از مسائل اختلافی در برخی از فروع است که اختلاف در فروع فیمابین اهل سنت نیز وجود دارد و این نباید سبب اختلاف بین امت اسلامی شود .متأسفانه افراطی گری باعث ضربه زدن به مقدسات اسلام شده است . مراجع بزرگ ما فتوی داده اند هر گونه توهین به مقدسات اهل سنت حرام شرعی است و زائرین ما نهایت دقت و همکاری را در این خصوص دارند . لذا ما آماده همکاری ، وحدت و بهبود روابط و تفاهم بیشتر هستیم.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در خصوص برخورد نامناسب برخی مأمورین فرودگاه و بقیع  با روحانیون از امیر مدینه درخواست پیگیری نمود .

در ادامه این دیدار رئیس سازمان حج  و زیارت نیز با تاکید بر اینکه ما امنیت شما را امنیت خودمان میدانیم ، از امیر مدینه درخواست کرد تا نسبت به آزادی زندانیان ایرانی دستورات لازم را صادر کند.

مهندس اوحدی پیشنهاد کرد کمیته ای با حضور نماینده ای از جنابعالی ، مدیر دفتر نمایندگی ایران در عربستان ، هیأت امر به معروف و نهی از منکر و نماینده وزارت حج در مدینه تشکیل شود و با پیگیری و اقدامات کمیته مشکلات موجود مرتفع گردد

امیر فیصل بن سلمان ضمن اعلام موافقت با همه موارد و استقبال از تشکیل چنین کمیته ای اعلام داشت : تشکیل این  کمیته را پیگیری خواهم کرد و برای رفع مشکلات موجود و آزادی زندانیان نیز تلاش خواهم کرد.

امیر منطقه مدینه تأکید کرد حج باید از مناسبات سیاسی دو کشور دور باشد . بحمدالله روابط دو کشور در حال گسترش است و دو دولت بزرگ خلیج فارس باید همکاری و روابط خوبی داشته باشند.

گفتنی است در این نشست نصرالله فرهمند رئیس ستاد مدینه منوره و غلامرضا رضایی مدیر دفتر نمایندگی ایران در عربستان نیز حضور داشتند.

 

منبع: سازمان حج و زیارت
چاپ خبر



تصاویر: