• مجمع عمومی شرکت مرکزی کارگزاران تهران نوبت دوم
    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    آگهی نوبت دوم دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت مرکزی کارگزارارن امور زیارتی استان تهران ) سهامی خاص( شناسه ملی 10102567775 با عنایت به حد نصاب نرسیدن تعداد سهامداران در جلسه نوبت اول مورخ 01/08/1401 بدینوسیله از کلیه سهامداران محترم دعوت می شود تا در جلسه نوبت دوم در …

  • ثبت نام کاروان های شرکت مرکزی کارگزاران
    ۲ آبان ۱۴۰۱
    جهت ثبت نام در کاروان های عتبات این شرکت میتوانید با شماره تماس 66438077 و 66438078 تماس برقرار نمایید.

  • آغاز مجدد ثبت نام کاروان های عتبات
    ۲ آبان ۱۴۰۱
      با عرض سلام و احترام خدمت مشتاق زیارت عتبات عالیات  بدینوسیله باطلاع می رساند ثبت نام کاروان هایشرکت مرکزی کارگزاران استان تهران از 1401/08/03 مجددا از سر گرفته خواهد شد. جهت ثبت نام در کاروان های مذکور به سایت atabatorg.haj.ir مراجعه و در منوی ثبت نام مقدماتی کد کارگزاری …

  • آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق تاریخ 1 الی 15 بهمن
    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق تاریخ 1 الی 15 بهمن از امروز ساعت 12 در سایت https://atabatorg.haj.ir/Login.aspx

  • آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق
    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    به اطلاع کارگزاران و مردم شریف ایران می رساند ثبت نام کاروان های عتبات عالیات عراق آغاز شده و هم اکنون همه عزیزان می توانند با مراجعه با سامانه ثبت نام عتبات جهت این امر مراجعه فرمایند.

  • واحد نقل و انتقال فیش حج تمتع و عمره شرکت مرکزی کارگزاران
    ۹ آبان ۱۴۰۰
    جهت انجام امور مربوط به انتقال فیش حج تمتع و عمره روزهای شنبه تا 4 شنبه از ساعت 9 الی 14 می توانید به شرکت مرکزی کارگزاران مراجعه نمایید. آدرس:                تهران، میدان توحید، خیابان نصرت غربی، بعد از کوچه کاظم بیگی پلاک 88 تلفن:               …

اخبار

حرکت زائران به سوی مشعر

گروه خبر: اخبار عمومی ۱۲ مهر ۱۳۹۳
زائران تا طلوع خورشيد در مزدلفه خواهند بود

حركت زائران به سوي مشعر

پس از پايان ترنم مناجات عارفانه اباعبدالله الحسين در صحراي عرفات، حركت سپيدپوشان به سوي مشعرالحرام آغاز شد.

پس از يك روز دلدادگي با معبود هستي، ۶۴ هزار زائر ايراني همگام با زائران جهان اسلام صحراي عرفات را به سوي مشعر الحرام ترك مي‌كنند.

به گزارش خبرنگار اعزامي پايگاه اطلاع رساني حج از سرزمين عرفات، پس از پايان ترنم مناجات اباعبدالله الحسين (ع) در صحراي عرفات، چادرهاي زائران ايراني در حال جمع آوري بوده و زائران پس از نماز مغرب و عشاء عازم مشعرالحرام مي‌شوند.

امسال نيز براي چهارمين سال متوالي انتقال زائران از عرفات به مشعر الحرام به صورت حمل و نقل ترددي انجام مي‌پذيرد، به اين گونه كه اتوبوس‌هاي ويژه‌اي فراهم شده تا زائران ايراني را در سه مرحله از عرفات به مشعر الحرام منتقل نمايد. اين برنامه موجب شده مشكلات انتقال زائران به ماشين‌ها و سپس ترافيك‌هاي طولاني كاهش يابد و زائران ايراني اين مسير را حداكثر در ۳۰ دقيقه طي نمايند.

تكاپو و تلاش براي رسيدن به مشعر، همراه هزاران هزار نفر كه در مسيري مشخص حركت مي‌كنند، انسان را چون قطره‌اي ميان دريا تصوير مي‌كند. اين يكي از زيبا‌ترين لحظاتي است كه انسان در طول عمر مي‌تواند تجربه كند؛ شب را در صحرايي بدون چادر و زير انداز بايد تا صبح گذراند و اين گونه است كه خداوند متعال در قرآن كريم دستور داده تا در مشعر الحرام «ذكر» پروردگار جاري و ساري گردد.

حجاج در وقوف اختياري، ميان اذان صبح تا طلوع آفتاب را در مشعر مي‌مانند و اندكي پيش از طلوع آفتاب، با گذر از مسير دو و نيم كيلومتري مشعر، به وادي (كم عرض) محسِّر رسيده از آن به منا وارد مي‌شوند.

ابتداي عرفات، انتهاي عرفات، ابتداي مزدلفه، انتهاي مزدلفه و ابتداي منا با تابلوهاي بزرگي مشخص شده است.

به كاروانهاي ايراني توصيه شده است تا زنان و افراد ضعيف را شب هنگام از عرفات به طور مستقيم به سمت جمرات ببرند تا آن‌ها جمره عقبه را رمي كرده و زود‌تر و پيش از شلوغي منا در كاروان‌ها مستقر شوند. كاروانهاي ديگر نيز پس از رسيدن به منا به چادر‌ها برده شده و پس از پذيرايي مختصر به آرامي آماده حركت به سمت جمرات مي‌شوند.

منبع: بعثه مقام معظم رهبری
چاپ خبر



تصاویر: