• مجمع عمومی شرکت مرکزی کارگزاران تهران نوبت دوم
    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    آگهی نوبت دوم دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت مرکزی کارگزارارن امور زیارتی استان تهران ) سهامی خاص( شناسه ملی 10102567775 با عنایت به حد نصاب نرسیدن تعداد سهامداران در جلسه نوبت اول مورخ 01/08/1401 بدینوسیله از کلیه سهامداران محترم دعوت می شود تا در جلسه نوبت دوم در …

  • ثبت نام کاروان های شرکت مرکزی کارگزاران
    ۲ آبان ۱۴۰۱
    جهت ثبت نام در کاروان های عتبات این شرکت میتوانید با شماره تماس 66438077 و 66438078 تماس برقرار نمایید.

  • آغاز مجدد ثبت نام کاروان های عتبات
    ۲ آبان ۱۴۰۱
      با عرض سلام و احترام خدمت مشتاق زیارت عتبات عالیات  بدینوسیله باطلاع می رساند ثبت نام کاروان هایشرکت مرکزی کارگزاران استان تهران از 1401/08/03 مجددا از سر گرفته خواهد شد. جهت ثبت نام در کاروان های مذکور به سایت atabatorg.haj.ir مراجعه و در منوی ثبت نام مقدماتی کد کارگزاری …

  • آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق تاریخ 1 الی 15 بهمن
    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق تاریخ 1 الی 15 بهمن از امروز ساعت 12 در سایت https://atabatorg.haj.ir/Login.aspx

  • آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق
    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    به اطلاع کارگزاران و مردم شریف ایران می رساند ثبت نام کاروان های عتبات عالیات عراق آغاز شده و هم اکنون همه عزیزان می توانند با مراجعه با سامانه ثبت نام عتبات جهت این امر مراجعه فرمایند.

  • واحد نقل و انتقال فیش حج تمتع و عمره شرکت مرکزی کارگزاران
    ۹ آبان ۱۴۰۰
    جهت انجام امور مربوط به انتقال فیش حج تمتع و عمره روزهای شنبه تا 4 شنبه از ساعت 9 الی 14 می توانید به شرکت مرکزی کارگزاران مراجعه نمایید. آدرس:                تهران، میدان توحید، خیابان نصرت غربی، بعد از کوچه کاظم بیگی پلاک 88 تلفن:               …

اخبار

گفتگوی مسئولین سازمان و عمره سعادت با مدیران شرکت های سعودی

گروه خبر: حج عمره ۲۲ مهر ۱۳۹۳
گفتگوی صریح و شفاف ریاست سازمان حج و زیارت در خصوص مطالبات سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری با شرکت های طرف قرارداد عمره 

 

رئیس سازمان حج و زیارت و مسئولین سازمان و عمره سعادت جمعه شب در خصوص قراردادهای جاری عمره با شرکت های سعودی نشست صمیمانه ای در هتل دارهادی مکه مکرمه برگزار کردند .

مهندس سعید اوحدی به خطاب به مدیران شرکتها گفت : ما در کنفرانس مطبوعاتی به مردم اعلام کردیم که بیش از 90 درصد زائرین ایرانی از خدمات در حج و ایام تشریق رضایت کامل داشته اند . بر اساس نظرسنجی که انجام دادیم حدود 97 درصد از خدمات تغذیه و تدارکات و همین حدود از مسکن و حمل و نقل اعلام رضایت کرده اند و این اتفاقی نبوده است و شما در آن نقش داشته اید .

وی یکی از دلایل اصلی رضایت زائرین و حصول موفقیت را سرمایه نیروی انسانی و برنامه ریزی به موقع اعلام کرد و افزود : برنامه ریزی برای حج را سه ماه زودتر انجام دادیم . اگر برنامه ریزی ها انجام شود اما در جذب نیروی انسانی  دقت نکنیم با چالش مواجه خواهیم شد . نیروی انسانی سرمایه بسیار بزرگی است که هر چقدر برای آن هزینه کنیم نتیجه بهتری را خواهیم گرفت .

رئیس سازمان حج و زیارت توقع خدمات بهتر در عمره را به نسبت حج بدیهی دانست و ادامه داد :  موفقیتی که امسال در حج حاصل شد این توقع را برای سازمان و بعثه ایجاد کرد که در عمره با ظرفیت کمتر زائر در روز ، کارها با سهولت بیشتری انجام شود . در موسم عمره پیک ظرفیت زائر در مکه 25 هزار نفر است اما در حج 64 هزار نفر را در شرایط سخت و پرترافیک حج خدمات دادیم . شرکت های نقل در حج امسال تا کنون 600 هزار کیلومتر رانندگی کرده اند و ما حتی یک مورد حادثه نداشته ایم . قطعا توقع ما این است که در موسم عمره با ترافیک کمتر و آسایش و امنیت بیشتر ، هیچ حادثه ای نداشته باشیم . یا خدمات فرودگاهی مدینه و جده قابل قبول بود و متوسط معطلی زائر در فرودگاه جده 45 دقیقه بود . قطعا در موسم عمره توقع ما این است که آسایش زائر بیشتر باشد .

مهندس اوحدی آغاز عملیات عمره امسال را اوایل صفر اعلام کرد و افزود : براساس ضوابط جدید عربستان اعزام نیروهای ستادی و ویزای آنها با محدودیت مواجه شده است .وقتی با وزیر حج مطرح کردیم تنها کشوری که در عربستان اتباع هم زبان ندارد ایران است و ما برای خدمات پزشکی یا انجام تشریفات متوفی و سایر خدمات زائرین نیاز به تیروی فارسی زبان داریم ، وزیر حج گفت خدمات عمره را به شرکت های خصوصی واگذار و این مجوز را به آنها داده ایم که برای نیروی کار عمره خودشان ویزای موسمی بگیرند و افراد را وارد عربستان کنند . لذا با فرصت محدودی که داریم در خصوص چگونگی دریافت موسمی پیگیری جدی داشته باشید تا برای عمره با مشکل مواجه نشویم .

رئیس سازمان حج و زیارت مسئولیت شرکت های عمره گذار را به عنوان شرکت های پذیرنده زائر مسئولیت بسیار سنگینی دانست و گفت : شرکت های طرف قرارداد ما فقط مسئولیت امر تدارکات و نقل و ویزا و ... ندارند ، بلکه پیگیری حوادث مربوط به زائرین به عنوان میهمان هم بر عهده شماست . امیر مدینه و وزیر حج از اینکه شرکتهای طرف قرارداد ما پیگیر آزادی زندانی ایرانی نبوده اند تعجب کرد و تأکید کرد شرکت های عمره باید وکیل داشته باشند تا پیگیر اینگونه مشکلات باشند . رئیس سازمان از شرکتهای سعودی که سالها تجربه خدمت به زائر را دارند خواست تا نسبت به استخدام وکیلی توانمند برای رفع اینگونه مشکلات زائرین اقدام کنند .

مهندس اوحدی گفت : امسال به لطف خدا مشکل پرداخت پول به شرکت ها ی عربی را  نخواهیم داشت هر چند در سالهای قبل هم که مشکل داشتیم تأخیری در پرداخت ها نداشتیم . آنچه که مسلم است این است که در موسم حج و عمره آینده درصدد هستیم زائرین از خدمات بهتری بهره مند شوند .

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به برخی سرمایه گزاریهای شرکتها اشاره و اعلام کرد : یکی از شرکت ها قرارداد احداث 1800 اتاق و شرکت دیگری قرارداد احداث 800 اتاق در مدینه منوره را با سازمان منعقد کرده است که تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. شرکت دیگری که هتل دارهادی را برای ما ساخت قرار است نسبت به ساخت آشپزخانه مرکزی با ظرفیت 100 هزار پخت در مکه اقدام کند و کار اجرایی احداث آن بعد از موسم حج آغاز خواهد شد . یکی دیگر از شرکتهای عمره گزار شرکت حمل و نقلی را تأسیس کردند که در موسم حج از آن استفاده کردیم و در عمره هم صد در صد اتوبوسهای آنها را اجاره خواهیم کرد.

در پایان این نشست صمیمانه مدیران شرکت های سعودی ضمن استقبال از پیشنهادات رئیس سازمان حج و زیارت ، نسبت به استخدام وکیل توانمند برای پیگیری حقوق زائرین قول مساعد داده و گفتند : تجربیات و دستاوردها و موفقیت های شرکت های ما حاصل همکاری صمیمانه با طرف ایرانی بوده است و نظم و انضباط سیستم حج و عمره کشور را قابل ستایش اعلام کردند .

منبع: سازمان حج و زیارت
چاپ خبر



تصاویر: