• مجمع عمومی شرکت مرکزی کارگزاران تهران نوبت دوم
    ۱۸ آبان ۱۴۰۱
    آگهی نوبت دوم دعوت به مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت مرکزی کارگزارارن امور زیارتی استان تهران ) سهامی خاص( شناسه ملی 10102567775 با عنایت به حد نصاب نرسیدن تعداد سهامداران در جلسه نوبت اول مورخ 01/08/1401 بدینوسیله از کلیه سهامداران محترم دعوت می شود تا در جلسه نوبت دوم در …

  • ثبت نام کاروان های شرکت مرکزی کارگزاران
    ۲ آبان ۱۴۰۱
    جهت ثبت نام در کاروان های عتبات این شرکت میتوانید با شماره تماس 66438077 و 66438078 تماس برقرار نمایید.

  • آغاز مجدد ثبت نام کاروان های عتبات
    ۲ آبان ۱۴۰۱
      با عرض سلام و احترام خدمت مشتاق زیارت عتبات عالیات  بدینوسیله باطلاع می رساند ثبت نام کاروان هایشرکت مرکزی کارگزاران استان تهران از 1401/08/03 مجددا از سر گرفته خواهد شد. جهت ثبت نام در کاروان های مذکور به سایت atabatorg.haj.ir مراجعه و در منوی ثبت نام مقدماتی کد کارگزاری …

  • آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق تاریخ 1 الی 15 بهمن
    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق تاریخ 1 الی 15 بهمن از امروز ساعت 12 در سایت https://atabatorg.haj.ir/Login.aspx

  • آغاز ثبت نام عتبات عالیات عراق
    ۲۶ آبان ۱۴۰۰
    به اطلاع کارگزاران و مردم شریف ایران می رساند ثبت نام کاروان های عتبات عالیات عراق آغاز شده و هم اکنون همه عزیزان می توانند با مراجعه با سامانه ثبت نام عتبات جهت این امر مراجعه فرمایند.

  • واحد نقل و انتقال فیش حج تمتع و عمره شرکت مرکزی کارگزاران
    ۹ آبان ۱۴۰۰
    جهت انجام امور مربوط به انتقال فیش حج تمتع و عمره روزهای شنبه تا 4 شنبه از ساعت 9 الی 14 می توانید به شرکت مرکزی کارگزاران مراجعه نمایید. آدرس:                تهران، میدان توحید، خیابان نصرت غربی، بعد از کوچه کاظم بیگی پلاک 88 تلفن:               …

اخبار

عربستان برای پرداخت دیه کامل زائران حادثه دیده منا اعلام آمادگی کامل کرده‌ است

گروه خبر: حج عمره ۹ اسفند ۱۳۹۴

 گزارش روابط عمومی شرکت مرکزی ،سعید اوحدی پیش از ظهر امروز در دیدار با امام جمعه سنندج با بیان اینکه در فاجعه منا 461 نفر از زائران ایران اسلامی به شهادت رسیدند اظهار کرد: به دلیل جایگاه بسیار والای این شهدا پیکر تمامی این عزیزان شناسایی و به بهترین شیوه تشییع و خاکسپاری شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه رفیع این عزیزان و رایزنی‌هایی که صورت گرفت 419 زائران به عنوان شهید در مزار شهدای سراسر کشور و 42 نفر نیز بنا به درخواست خود خانواده‌ها در مقبرةالشهدای مکه به خاک سپرده شده‌اند.

وی با بیان اینکه 79 نفر از حادثه دیدگان ایرانی فاجعه منا اهل سنت بودند، گفت: 47 نفر از این عزیزان از استان گلستان و 35 نفر نیز مربوط به آذربایجان غربی بودند که در کنار سایر شهدای این حادثه بزرگ به دلیل بی‌لیاقتی و سوءمدیریتی عربستان به شهادت رسیدند.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، بیش از 7 هزار و 400 نفر از مسلمانان از کشورهای مختلف اسلامی در این فاجعه که در طول تاریخ حج بی‌سابقه بود به شهادت رسیدند که یکی از مهم‌ترین عوامل آن سوء مدیریت و نبود امکانات کافی عربستان در خدمات‌رسانی به این زائران بود.

اوحدی افزود: اگر کشور عربستان امکانات ساده احیاء را داشتند، قطعا بخش قابل توجهی از این آمار کاهش و تعداد زیادی از حادثه‌دیدگان نجات پیدا می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر آشفتگی در بین دست‌اندرکاران عربستان نیز که موجب شد بعد از ظهر اجساد حادثه‌دیدگان بی‌گناه منا با تریلی انتقال داده شوند موجب متلاشی شدن اجساد و سختی در شناسایی آن شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: به یاری خداوند تبارک و تعالی ایران اسلامی تنها کشوری بود که توانست تمام حادثه دیدگان در این حادثه بزرگ را شناسایی و به کشور بازگرداند.

اوحدی با بیان اینکه قول پرداخت دیه کامل شهدای این حادثه را از کشور عربستان گرفته‌ایم، گفت: در ملاقات‌هایی که با کشور عربستان داشته‌ایم برای پرداخت دیه کامل زائران حادثه دیده منا اعلام آمادگی کامل کرده‌اند و ما نیز این موضوع را از طریق وزارت خارجه پیگیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مستندسازی‌های لازم در مورد این حادثه از سوی سازمان حج و زیارت صورت گرفته است و در این راستا مصاحبه‌هایی نیز از زائران سایر کشورها انجام داده‌ایم.

اوحدی با بیان اینکه هشدار سرنوشت‌ساز رهبری به عربستان که فرمودند «در صورتی که به زائران حادثه دیده ایران در منا اگر کوچکترین بی‌حرمتی شود پاسخ خشنی به عربستان می‌دهیم» یکی از مهم‌ترین دلایل توفیقات سازمان حج و زیارت در شناسایی و بازگرداندن شهدای این حادثه بود، خاطرنشان کرد: با تلاش مسئولان و مشارکت بالای مردم بزرگ‌ترین مراسم تشییع برگزار شد که حتی در زمان جنگ نیز مشابه آن را نداشتیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور خاطرنشان کرد: جلسات عمومی و به صورت خانوادگی با خانواده حادثه دیدگان منا برگزار و از آنها دلجویی کردیم.

اوحدی در پایان از ایران اسلامی به عنوان یک کشور مقتدر در جهان نام برد و گفت: مشارکت بیش از 32 میلیون نفر در انتخابات هفتم اسفندماه امسال نشان از عزت، مردم‌سالاری، مقبولیت و اقتدار این نظام مقدس اسلامی در ایران است.

 

منبع: افکار خبر
چاپ خبر



تصاویر: